Skip to content

eu și muzica.

March 19, 2011
tags:

Trebuie să recunosc, am niște gusturi muzicale de om neserios.

De fapt, în general nu prea ascult muzică. Mi-am reinstalat windowsul acum vreo două luni și abia acum am simțit nevoia să-mi instalez și un music player. De obicei, dacă simt o neapărată nevoie de un fond muzical, caut o melodie pe iutub și o ascult până când mi se face silă de ea (1). (vezi asta)

Gusturile mele muzicale sunt slab definite, dar încă nu am devenit unul dintre acei oameni care ascultă “de toate”. Sper. Am învățat că nu trebuie să-ți fie rușine cu muzica pe care o asculți, indiferent de ce îți place în general și de ce ai chef să faci în momentul respectiv. Există muzică de ascultat, muzică de cântat, muzică de dansat.

Da, dansez. Doar dacă știu că nu mă vede nimeni sau dacă am băut suficient. În ambele situații mă distrez de minune. De multe ori mi se întâmplă ca acasă să dansez pe tocuri și prin cluburi să dansez desculță. După scurt timp ajung să regret decizia. În general dansez cum nimeresc, de-aia de obicei nu mă prea las văzută. Cândva, un domnișor foarte galant m-a învățat să valsez. În rest știu doar câteva mișcări de bellydancing și niște step-uri de dnb. Trist, recunosc.

Dimineața dansez pe Billy Idol sau Dragana Mirkovic, seara pe Șuie Paparude. Conform cu enunțul (1), de “Ne place, place, place” deja mi s-a acrit. Când mi se pune pata dau boxele la maxim și mă pun pe dat din pleată. Pentru asta am de unde alege, dar în ultima vreme prefer Slayer. Când vreau să simt vântul prin păr ascult Kyuss. Cu toate astea, cred că aș fi cel mai fericită într-o discotecă din anii 80. Big in Japan; Ella, elle l’a; Voyage, Voyage; sau, de ce nu, Cheri Cheri Lady.

Dacă vreau să cânt, de obicei recurg la Die Toten Hosen sau Transilvanian Beat Club. Acum că nu mai prea am ocazia să vorbesc în germană, ei mă ajută să n-o uit. Cât despre români, cel mai des mă trezesc cântând melodii de la Semnal M (Iancu Pribeag și Bal la Apahida, în special). Uneori și Laura Stoica, pentru că ne potrivim la voce. O altă voce care îmi place foarte mult este cea a lui Till Lindemann; păcat că e într-o trupă de căcat.

Deși n-ar părea, uneori nu am chef de prosteli și chiar vreau să stau să ascult muzica. Când sunt obosită ascult The Doors, când n-am somn ascult Pink Floyd, iar în diminețile leneșe ascult Procupine Tree. Când am nervi ascult Anathema; în funcție de ce album ascult, pot ori să mă enervez mai rău, ori să mă calmez. Depinde ce îmi doresc în momentul respectiv. Când am chef să mă pierd în gânduri ascult The Gathering.

Apoi urmează trupele care îmi plac cu adevărat, cele pe care le-aș asculta indiferent de situație. Black Sabbath, Joy Division, Kraftwerk, Agalloch și, nu în ultimul rând, Goblin. De fapt, cred că aș merge atât de departe încât să spun că Goblin e chiar trupa mea preferată, și asta nu pentru că m-am uitat la prea multe filme giallo. Uite de ce.

Telefonul îmi sună cu Still Alive. Melodia care îmi va face întotdeauna oasele să tremure este Where the Wild Roses Grow, în varianta asta. Pe drumul spre mare voi asculta asta, iar pe drumul spre casă va fi liniște și pace.

3 Comments leave one →
  1. May 6, 2011 2:00 am

    Felicitari pentru articol! Mi-a placut mult.

  2. June 2, 2011 10:45 pm

    Momentan piesa mea preferata e Gronlandic Edit de la Of Montreal – plina de adevaruri abisale precum “I guess it would be nice to help in your escape from patterns your parents designed”, “the church is filled with losers, psycho or confused” sau, cireasa de pe tort, “physics makes us all bitches”.

    Telefonul imi suna cu Printeso de la Mes Quins dar ma gandesc serios sa schimb si sa pun ceva de la Matze.

  3. senpai permalink
    September 6, 2011 10:46 am

    e posibil sa-ti placa Soulwax.. daca asculti Kratfwerk, that is. They have a bit of the 80’s tune.

Leave a Reply

