Skip to content

să se revizuiască, dar să nu se schimbe nimic.

March 29, 2010

Cu toate că nu mulţi ştiau de acest lucru, în dimineaţa aceasta a avut loc o dezbatere în ceea ce priveşte noua lege a învăţâmântului. (Ce presupune ea puteţi vedea pe scurt aici.)

Ministerul Educaţiei a venit cu o iniţiativă destul de drăguţă, şi anume a înaintat mai multor licee bucureştene invitaţia de a participa la respectiva dezbatere. Din liceul meu au fost aleşi opt reprezentaţi, printre care m-am aflat şi eu. Am primit invitaţia cu entuziasm, iar după ce prezenţa noastră a fost confirmată am purces spre Palatul Parlamentului.

Odată ajunşi acolo, am fost primiţi înăuntru, după ce lista cu numele noastre a fost confruntată cu o listă din interior. Că doar n-or lăsa chiar orice fraier înăuntru. Am fost puricaţi la controlul de securitate (au verificat până şi gaura din căptuşeala de la geantă buzunarul secret) şi ni s-a spus că vom merge în sala Mihai Viteazul. Cu toate acestea, până să ne termine de controlat pe toţi, am fost chemaţi din nou afară. Ce ni s-a spus – “ştiţi, lista aceea a fost revocată; nu mai există locuri în sală” . Ni s-a mai comunicat că iniţial dezbaterea se voia a fi publică, dar ulterior s-a decis ca ea să fie publică doar pentru parlamentari. Apoi am fost rugaţi frumos să părăsim clădirea, apoi trotuarul şi într-un final perimetrul, până la urmă nemaiintrând nici un elev. Frumos.

Aşadar, am fost chemaţi doar ca să avem de unde ne întoarce acasă. Nu am de gând să îmi dau cu părerea despre motivele din spatele acestei decizii, dar am fost cel puţin dezamăgită de evenimentele din cursul zilei de astăzi.

Având în vedere faptul că am mai asistat la dezbateri între parlamentari, mă aşteptam ca, în cel mai rău caz, să ni se permită doar nişte intervenţii minuscule, pe baza cărora ei să se certe. Am observat că fiecare tinde să îşi susţină orbeşte punctul de vedere, dar măcar am fi primit nişte observaţii cât de cât concrete.

Deşi studiasem în prealabil legea, aş mai fi avut întrebări pe baza acesteia, deoarece are unele formulări destul de ambigue. Nu în ultimul rând mi-ar fi plăcut să aud argumentarea anumitor prevederi.

Oare cerem prea mult de la ei? În anumite condiţii s-ar putea spune că da, că vrem pur şi simplu să fim băgaţi în seamă, dar în cazul de faţă noi am fost invitaţi în mod oficial, ca reprezentanţi ai celor direct afectaţi de această lege. Speram la un contact cu cei care au elaborat acest proiect, în vederea obţinerii mai multor informaţii, pe care să le transmitem mai departe colegilor noştri.

Ţinând cont de nevoia de informare, am decis să organizăm propria noastră serie de discuţii în ceea ce priveşte noua lege. Prima dintre acestea va avea loc pe 14 aprilie în cadrul Colegiului Naţional “Mihai Viteazul“, şi vom avea ca invitaţi şi elevi din alte licee, precum şi studenţi, atât din România cât şi din afară. Ne-am propus în primul rând parcurgerea legii articol cu articol, cu scopul evidenţierii eventualelor elemente problematice, şi ulterior să aducem amendamente justificate. Cam ceea ce ar trebui ei să facă, dar la o scară mai mică. Deh, atât ni se permite.

Legea momentan este în stadiul de proiect, dar foarte curând va fi votată în Parlament. Să vedem acolo comedii caragialiene.

7 Comments leave one →
  1. March 29, 2010 10:01 pm

    Aștept cu nerăbdare ziua în care o lege va fi schimbată/aprobată/whatever pentru că așa-și dorește” populația”.

    • Irén permalink*
      March 29, 2010 10:11 pm

      Cu vreo 500.000 de semnături ai şansa, dar nici atunci nu-ţi garantează nimic.

  2. March 29, 2010 10:04 pm

    Poate voiau si ei sa pipaie niste carne frageda si n-aveau ocazia potrivita. Asa ca au gasit treaba asta cu pechezitia.

    • Irén permalink*
      March 29, 2010 10:09 pm

      În primul rând erau muieri, şi în al doilea rând n-au stat să-mi pipăie buzunarele, că doar eram la Parlament, nu la Arenele Romane. Ce m-a ofticat a fost faptul că mi-au răscolit geanta.

  3. April 6, 2010 11:44 am

    Păi au făcut ce era esențial — peste două săptămâni dacă o să scrie cineva despre dezbateri, n-o să vadă lista revocată ș-o să fie numai bine, că legea a fost dezbătută până și cu elevii.

    La o adică, când pui ștampila, nu contează ce s-a-ntâmplat, contează ce-au dat la televizor că s-a-ntâmplat.

    • Irén permalink*
      April 6, 2010 12:25 pm

      Mda, mi-a fost luat şi un interviu în legătură cu cele întâmplate, dar nu l-a difuzat nimeni. Îmi era destul de clar că n-o să se mediatizeze chestia asta.

  4. August 5, 2010 5:54 am

    In momentul în care cineva riscă să ştie mai multe ca ei, acel cineva trebuie eliminat.
    De-asta nu v-au primit înăuntru. Mă întreb numai, de ce s-au prins aşa târziu de asta. Puteam să anuleze şi ei totul cu o zi înainte.

Leave a Reply

